CZERWIEC

IV TYDZIEŃ

Z KRASNALEM WSPANIAŁYM O WAKACJACH ROZMAWIAMY

W tym tygodniu Krasnal Hałabała rozmawiał z nami na temat bezpiecznych wakacji nad morzem w górach czy też w mieście. Dzieci chętnie wypowiadały się na temat wakacyjnych planów. Nie zapomnieliśmy przypomnieć zasad bezpieczeństwa  z psem Sznupkiem co zrobić, gdy zaczepia nas ktoś nieznajomy. Utrwaliliśmy również numery alarmowe.

Odwiedziły nas Panie z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej. Opowiadały o bezpieczeństwie w sieci Internetowej. Uświadomiły dzieciom, aby nie podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu. Nie wolno ufać osobom poznanym w Internecie. Zwróciły uwagę, aby dzieci  oglądając bajkę, film lub grały w grę były dostosowane do ich wieku. Ważny jest czas jaki spędzają przy monitorze komputera, bo to szkodzi zdrowiu.

Korzystając z ładnej pogody dużo spędzaliśmy czasu w ogrodzie przedszkolnym, tam też rozegraliśmy II Minimundial.

Wraz z Tomem i Keri rozpoczęliśmy temat  „Pirat Tom” poznaliśmy takie słówka jak: pirate – pirat,  treasure – skarb, ship – statek,  flag-flaga, Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

Kochanym „Jaskółkom”, Drogim Rodzicom życzymy cudownych wakacji, wspaniałego wypoczynku, bądźcie ostrożni i uważajcie na siebie. Do zobaczenia we wrześniu w sali Jarzębinek. "Jaskółkom" odlatującym powodzenia w szkole.  

III TYDZIEŃ

Z KRASNALEM CIEKAWYM LATO WITAMY I RÓŻNYMI POJAZDAMI ŚWIAT ZWIEDZAMY

Wakacje coraz bliżej, dlatego w tym tygodniu wraz z Kranalem Hałabałą zaczęliśmy  pakowanie rajzy na wakacje. Z policjantem omówiliśmy zasady bezpieczeństwa na wakacjach. Wszystko zostało nagrane w ramach audycji „Eko Poranek”  dla Radia Katowice. Na zajęciach poruszaliśmy temat transportu: lądowego, powietrznego i wodnego. Każdego dnia przyglądaliśmy się środkom transportu i utrwalaliśmy ich nazwy. Dla robota Ozobota programowaliśmy żaglówkę utrwalając poznane kody.

Po raz ostatni w tym roku szkolnym byliśmy na zajęciach w bibliotece. Tematem spotkania było "Bezpieczeństwo w trakcie wakacyjnych wyjazdów".

W końcu nadeszło upragnione lato i  zrobiło się gorąco.  Korzystając z uroków słonecznej pogody bawiliśmy się w ogrodzie.

Apetyt nam dopisuje, ponownie wygrywamy konkurs "Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki". 

Pamiętaliśmy o naszych Tatusiach w dniu Ich święta przygotowując dla nich niespodziankę.

Wraz z Tomem i Keri rozpoczęliśmy lekcje „Książka z obrazkami Kreri” poznaliśmy takie słówka jak book – książka, picture – obrazek picture book – książka z obrazkami, violin – skrzypce Can you see… Czy widzisz…?  I can see… Widzę… Who is it! Kto to jest! Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

NIESPODZIANKA DLA TATY

- kliknij na zdjęcie

II TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ WSPANIAŁYM NA INSTRUMENTACH MUZYCZNYCH GRAMY

W tym tygodniu Krasnal Hałabała wprowadził nas w tematykę muzyki i instrumentów muzycznych.

Muzyka jest nam bardzo potrzebna – wpływa na nas, na nasze emocje, na nasz nastrój, dodaje energii lub uspokaja…  „Jaskółki” uwielbiają zabawy przy muzyce, wspólny śpiew i wszelkiego rodzaju tańce przy muzyce.

Dzieci podczas zajęć poznały znaczenie pojęć takich jak: filharmonia, dyrygent, batuta, orkiestra, solista, zespół muzyczny. Dowiedziały się jakie instrumenty muzyczne można podzielić na strunowe, dęte i perkusyjne. Jaskółki rozpoznawały i nazywały wybrane instrumenty muzyczne. Każde dziecko mogło wybrać sobie instrument i spróbować na nim grać. Zaprogramowaliśmy trasę  dla robota Ozobota. Zajęcia na temat instrumentów muzycznych okazały się dla „Jaskółek ” niezwykle atrakcyjne.

Zakończyliśmy realizację zadań w ramach ogólnopolskiego projektu własnego i Klubu Przedszkoli Krasnala Hałabały. „Jak się napisały krasnalkowe przygody?”- zabawy inspirowane fragmentami książki L. Krzemienieckiej „Z przygód Krasnala Hałabały”. Otrzymaliśmy Certyfikat i pamiątkowy medal dla znawcy Hałabałowych opowieści.

Zakończyliśmy ogólnopolski projekt „Mały miś w świecie wielkiej literatury” otrzymując Certyfikat wzorowej placówki.

Uczestniczyliśmy w ogólnopolskiej akcji czytelniczej „Czytanie na polanie”.

Wraz z Tomem i Keri rozszerzyliśmy temat „Muszelka Keri ”, Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

GRAMY

- kliknij film 

smile

KLUB PRZEDSZKOLI KRASNALA HAŁABAŁY

- kliknij na zdjęcie

 

I TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ WSPANIAŁYM "SZKOŁĘ ZACHWYCANIA" PRZEDSTAWIAMY I GALĘ WRĘCZENIA OSKARÓW MAMY 

 7 czerwca do naszego przedszkola zaprosiliśmy Rodziców na uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty "Szkoła zachwycania" oraz zakończenia roku szkolnego "Wręczenie Oskarów". 

PODZIĘKOWANIA

- kliknij na zdjęcie

smile

POLONEZ W WYKONANIU JASKÓŁEK

- kliknij na zdjęcie

  

 

ŻYCZENIA Z OKAZJI DNIA DZIECKA

- kliknij na zdjęcie

MAJ

V TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ WSPANIAŁYM DZIEŃ DZIECKA W PRZEDSZKOLU MAMY 

1 czerwca przeżyliśmy cudowny "Dzień Dziecka". Występ zaproszonego cyrku, puszczanie ogromnych baniek, wyśmienity poczęstunek to tylko cześć atrakcji jakie czekały na nasze przedszkolaki. W „Jaskółkach” razem z Krasnalem Hałabałą rozmawialiśmy cały tydzień o  najmłodszych czyli o dzieciach; O ich marzeniach, kim chcą zostać kiedy dorosną… Przypomnieliśmy sobie prawa dzieci, oraz poznaliśmy dzieci z różnych stron świata.

W tym tygodniu była nie zabrakło zabaw na świeżym powietrzu.

Promując zdrowy styl odżywiania zorganizowany został w przedszkolu „Dzień Soku”. W tym dniu przygotowaliśmy sami pyszny sok z marchewki i jabłka. Zapach owoców roznosił się po całej sali, wspólnie degustowaliśmy przygotowany sok. Był wyśmienity, a do tego bardzo zdrowy.

Podczas zabaw utrwalamy poznane cyfry i litery czytając proste wyrazy i zdania.

Wraz z Tomem i Keri rozszerzyliśmy temat „Pudełko z zabawkami”, Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

.

 Film

-kliknij na zdjęcie

 

IV TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ MIŁYM ŚWIĘTO MAMY OBCHODZIMY

W minionym tygodniu Krasnal Hałabała zaprosił nas do rozmów na temat swojej rodziny. Dzieci chętnie opowiadały o swoich rodzicach i rodzeństwie. Z radością wypowiadały się na temat spędzania czasu wolnego z rodziną. Rozwijaliśmy również umiejętności plastyczne.  Był to także czas przygotowań prezentów dla naszych najbliższych z okazji ich święta!  Każdego dnia ćwiczyliśmy wiersze i piosenki bo nasz występ tuż … tuż!

W „Dzień Ślimaka” dzieci  usłyszały kilka ciekawostek o tym bezkręgowcu. Wybraliśmy się do ogrodu przedszkolnego, by sprawdzić, gdzie w trawie widać rogi. Wykonały prace plastyczne, których tematem przewodnim był oczywiście ślimak. Przez cały dzień towarzyszyły dzieciom zabawy, piosenki, zagadki oraz słynny wiersz Jana Brzechwy „Ślimak”.

Podczas zabaw utrwalamy poznane cyfry i litery czytając proste wyrazy i zdania.

Wraz z Tomem i Keri poznaliśmy takie słówka jak; toys – zabawki, drum – bębenek, toy box – pudełko z zabawkami, soldier – żołnierz, Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

Zjadając ładnie obiady uzbieraliśmy najwięcej fasolek wygrywając konkurs "Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki".

 Dla Mamy 

kliknij na zdjęcie

 

III TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ WSPANIAŁYM ZABAWY SENSORYCZNE POZNAMY 

W tym tygodniu Krasnal Hałabała opowiadał nam o zmysłach, które posiada człowiek: wzrok, słuch, dotyk, smak i węch. Dzieci dowiedziały się, że zmysły odgrywają bardzo ważną rolę w życiu każdego człowieka. To dzięki nim poznajemy świat. One informują nas o otaczającym świecie, pozwalają nam doświadczać przestrzeni wokół poprzez odczuwanie zapachów, widzenie czy słyszenie. Ponadto zmysły pełnią rolę ochronną gdyż ostrzegają nas przed niebezpieczeństwem.  Przedszkolaki jednogłośnie stwierdziły, że dzięki zmysłom odczuwamy przyjemność z jedzenia, wąchania kwiatów, oglądania bajek, słuchania piosenek czy przytulania z najbliższymi.

Zrealizowaliśmy kolejne zadanie z Klubu Przedszkoli Krasnala Hałabały. Wysłuchaliśmy bajki pt. „O krasnalku, o leszczynie i o wieńcu z orzechów” . Bajka L. Krzemienieckiej „Z przygód Krasnala Hałabała” w ramach projektu własnego „Z krasnalem wspaniałym jego przygody w przedszkolu czytamy”.

17 maja wybraliśmy się do Przybynowa do Agrogospodarstwa Pod Skałką na edukacyjną przygodę. Zaraz po przybyciu na miejsce czekała na nas słodka niespodzianka – ciepła herbata i pyszne ciasteczka. Następnie zwiedzaliśmy skansen. Dowiedzieliśmy jak wyglądały przedmioty codziennego użytku w XIX wieku. Pan, który nas oprowadzał opowiedział nam również o zwyczajach jakie panowały w domach i gospodarstwach w tamtych czasach. Później udaliśmy się do  Mini ZOO. Dzieci mogły zobaczyć: króliki, kaczki mandarynki, wielbłąda, jelonka, daniele, kozy i owce, krowę szkocką, lamę, alpakę, osły i kuce. Najbardziej jednak skradł nasze serce kangurek „Paluszek”

Potem zostaliśmy zaproszeni na warsztaty pt. „Jajko-cud natury”. Wysłuchaliśmy ciekawostek o zwierzętach oraz rodzajach jajek. Na koniec wykonaliśmy piękną kurkę z papieru którą zabraliśmy ze sobą do przedszkola.

W „Dniu Pszczoły” wysłuchaliśmy wiersza ”O małej pszczółce i dobrym dziadku” w wykonaniu naszych Pań. Następnie zasialiśmy łąkę w naszym ogrodzie przedszkolnym.

Uczestniczyliśmy w comiesięcznych zajęciach w Bibliotece.

„Dzień Dobrych Uczynków” był okazją do wykonania serduszek na ogólnopolską akcję organizowaną przez p. Agnieszkę i p. Małgosię.

 

GALERIA DDU 23 - kliknij link  

Z KRASNALEM WSPANIAŁY JEGO PRZYGODY 

W PRZEDSZKOLU CZYTAMY

- kliknij zdjęcie

 

II TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ SIĘ LUBIMY I O ZWIĘRZĘTACH W ZAGRODZIE WIEJSKIEJ POMÓWIMY 

W tym tygodniu dzieci z Hałabałą odwiedziły wiejskie podwórko i zgłębiały temat zwierząt mieszkających na wsi. Przypomnieliśmy sobie ich wygląd, zwyczaje i produkty, którymi nas obdarzają. Naśladowaliśmy odgłosy, które

wydają, poznaliśmy nazwy zwierzęcych ,,dzieci” i łączyliśmy ich w ,,rodzinki”.

9 maja obchodziliśmy Dzień Unii Europejskiej. Przypomnieliśmy sobie flagę Unii oraz wysłuchaliśmy Hymnu „Ody do Radości”.

Uczestniczyliśmy w warsztatach pt.  „Tajemnice latającego balonu” w Planetarium Śląskim w stacji meteorologicznej. Dowiedzieliśmy się dlaczego balon się unosi? Jak zmierzyć coś czego nie widać? Czym są opady atmosferyczne? Poznaliśmy podstawowe składniki pogody oraz przyrządy którymi się je mierzy. Sami również dokonaliśmy swoich pierwszych pomiarów i obserwacji meteorologicznych.

Braliśmy udział w warsztatach „Malowanie na szkle”. O efektach naszej pracy i wspaniałej  twórczej zabawy pokażemy niebawem.

Wraz z Tomem i Keri poznaliśmy takie słówka jak; up, down, kite, Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

 

 

I TYDZIEŃ

Z KRASNALEM CIEKAWYM POLSKĘ I PRACĘ STRAŻAKA POZNAMY 

 W tym krótkim tygodniu majowym rozmawialiśmy o Polsce, o "Dniu Flagi" i Konstytucji. Poznaliśmy pracę strażaka na podstawie prezentacji oraz przygotowanych przez panie zadań związanych z tym zawodem. W zabawach utrwaliliśmy numery alarmowe: 112, 997,998,999. 

FILMIK - kliknij na zdjęcie

 ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE 

kliknij na zdjęcie

 

 kliknij na zdjęcie

smile

KWIECIEŃ

IV TYDZIEŃ

Z KRASNALEM MAŁYM POLSKĘ KOCHAMY 

Jestem Polakiem i Europejczykiem taki temat przewodni towarzyszył nam w minionym tygodniu. W przedszkolu od najmłodszych lat uczymy dzieci patriotyzmu, szacunku i przywiązania do swojej Ojczyzny. Zapoznaliśmy się z mapą Polski, opowiadaliśmy o naszym kraju, ukazując piękno oraz historię.

Jaskółki wiedzą, że są Polakami, znają symbole narodowe: Flagę, Godło, Hymn.

Wiedzą też, że jesteśmy również mieszkańcami Europy a nasz kraj należy do wspólnoty – Unii Europejskiej. Poznaliśmy flagę Unii oraz wysłuchaliśmy Hymnu „Ody do Radości”.

Korzystając z pięknej pogody z radością bawiliśmy się w ogrodzie przedszkolnym.

W tym tygodniu z całą społecznością przedszkola obchodziliśmy „Dzień Tańca.” Nasze przedszkolaki uwielbiają tańczyć. Wiele zabaw połączonych z ruchem i tańcem podejmują spontanicznie, dlatego te reakcje staramy się w przedszkolu rozwijać i podtrzymywać.

Misiaczek Ślązaczek towarzyszył nam na spacerku literackim i uczestniczył na zajęciach w bibliotece - cykl zajęć "Spacerki literackie" w ramach projektu "Mały miś w świecie wielkiej literatury".

Wraz z Tomem i Keri poznawaliśmy temat o latawcu - Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

 

HYMN POLSKI - kliknij na zdjęcie 

III TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ O PRZYRODĘ DBAMY I ZASAD MAŁEGO EKOLOGA PRZESTRZEGAMY

W trzecim tygodniu kwietnia tematem przewodnim naszych codziennych spotkań była nasza planeta Ziemia i sposoby dbania o nią. 22 kwietnia obchodzony jest: „Międzynarodowy Dzień Ziemi”. Jest to największe ekologiczne święto, które uświadamia nam jak ważne jest dbanie o naszą planetę. „Bo jak nie my – to kto?” Pamiętajcie – nawet mały człowiek może dbać o swoją dużą planetę. Każdy  z nas powinien być  „Przyjacielem Ziemi”.

W tym tygodniu dowiedzieliśmy się co to jest ekologia; jak oszczędzać wodę, energię, co to jest recykling oraz nauczyliśmy się jak segregować śmieci. Rozmawialibyśmy również o odnawialnych i nieodnawialnych źródłach energii. Utrwaliliśmy zasady bezpieczeństwa, dotyczących  używania urządzeń elektrycznych w naszych domach.

Oglądaliśmy globus, wiemy już co oznaczają na nim poszczególne kolory.

Wspólnie podczas zajęć staraliśmy się dojść do wniosków czego potrzebuje Ziemia, żeby czuła się dobrze. Jakie działania człowieka szkodzą naszej planecie. Wspólnie wykonaliśmy plakat Naszej planety Ziemi.

„Każdy przedszkolak wie, że prąd oszczędza się”. 21 kwietnia słuchaliśmy

"Oddechu Ziemi”. W tym czasie przez 10 minut wyłączyliśmy wszystkie urządzenia działające na prąd.

Towarzyszyły nam piosenki „Halo tu mówią dzieci”, "Eko-pingwinek segreguje śmieci", oraz „Nasza planeta Ziemia ”.

Doskonalimy umiejętności z czytania. Przeliczamy do 10 i więcej. Układamy wspólnie zadania z treścią doskonaląc umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 10.

"Pogodowy masażyk" otworzył cykl zajęć "Spacerki literackie" w ramach projektu "Mały miś w świecie wielkiej literatury". 

Wraz z Tomem i Keri  rozszerzyliśmy temat o deszczu, Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

Piosenki ekologiczne - kliknij 

  

II TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ MIŁYM O ŚWIĘTACH W DOMU POMÓWIMY  

Poświątecznym tygodniu Hałabała zaprosił nas na „Poświąteczne spalanie kalorii”.  Byliśmy na wspólnym spacerze w Parku Śląskim. Korzystając z pięknej pogody spacerowaliśmy alejkami parku podziwialiśmy przyrodę budzącą się do życia i korzystaliśmy z pierwszych promyków słonecznych.

Na wycieczkę wybraliśmy się do teatru w Pałacu Młodzieży na przedstawieniu pt. „Dorotka po drugiej stronie tęczy”. Była to piękna opowieść o szukaniu wiary w sobie i przyjaźni. Dzieci z zainteresowaniem śledziły przygody Dorotki i jej przyjaciół: Stracha na Wróble, Blaszanego Drwala i Tchórzliwego Lwa w drodze do baśniowej krainy czarnoksiężnika Oz. Przedszkolaki przekonały się, że warto wierzyć we własne siły oraz marzenia, a przyjaźń pomaga pokonać wszystkie trudności.

 „Dzień Czekolady”  był naprawdę słodkim dniem, czekolada uwielbiana nie tylko przez przedszkolaki. Panie kucharki przygotowały na podwieczorek pyszne czekoladowe babeczki. Film edukacyjny pozwolił nam poznać tajemnicę jak powstaje czekolada oraz jakie mamy jej rodzaje. Oczywiście nie zabrakło w ten dzień czekoladowych słodkości, czyli czekolady.

Inspiracją do poznania ptaków - szpaków była bajka L. Krzemienieckiej „Z przygód Krasnala Hałabała” w ramach projektu „Z krasnalem wspaniałym jego przygody w przedszkolu czytamy” – Klub Przedszkoli Krasnala Hałabały.

Pani Zdrówko razem z Hałabałą przypomniała z okazji Światowego Dnia Zdrowia o najważniejszych zasadach by być zdrowym: „Pamiętaj o badaniach”, „Żyj zdrowo! Przebywaj na świeżym powietrzu, „Żyj zdrowo! Dbaj o higienę osobistą”, „Żyj zdrowo! Jedz kolorowo”, „Żyj zdrowo! Pij dużo wody”, „Żyj zdrowo! Ruszaj ręką, ruszaj głową”.

Wraz z Tomem i Keri  doskonalimy poznane słownictwo o deszczu, Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

KLUB PRZEDSZKOLI KRASNALA HAŁABAŁY

- kliknij na zdjęcie 

I TYDZIEŃ

HAŁABAŁA W KOSZYKU MA PISANEK BEZ LIKU

Ten tydzień poświęciliśmy tradycjom Świąt Wielkanocnych. Dzieci dowiedziały się w jaki sposób można zrobić piękne pisanki i kraszanki. Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego i z jakich potraw składa się wielkanocne śniadanie. Oprócz siania owsa w kubeczkach, dzieci wykonywały piękne upominki świąteczne, które będą ozdobą w domu na święta. Nagraliśmy piosenki świąteczne i życzenia dla naszych Rodziców. Wspólnie w grupie upiekliśmy świąteczną babkę na przedszkolne śniadanie wielkanocne.

W przedszkolu odbyło się uroczyste „Śniadanie Wielkanocne”. To ważny dzień dla wszystkich przedszkolaków. Nic więc dziwnego, że dzieci w tym dniu przyszły do przedszkola uśmiechnięte i odświętnie ubrane. Po czym Wielkanocny Zajączek zaprosił wszystkich do ogrodu do szukania jajek i wykonania specjalnie przygotowanych zadań.

Z przedszkolakami innych grup obchodziliśmy również „Dzień Sportu”. Promowaliśmy zdrowe nawyki, jakim jest codzienny ruch na świeżym powietrzu oraz różnego rodzaju aktywności sportowe.

„Dzień Marchewki” był okazją, żeby dzieci poznały walory odżywcze tego warzywa. Święto to  miało  zachęcić  dzieci  do chrupania go  i częstego spożywania w najróżniejszych postaciach. Ten dzień był też okazją do znakomitej zabawy przedszkolaków w zabawy matematyczne. Utrwaliliśmy poznane cyfry 0-9 i liczbę 10, oraz znaki matematyczne: <,>,=.

W Dzień Świadomości Autyzmu, „Jaskółki” na znak solidarności z tymi dziećmi „przybiły” niebieska piątkę. Pokolorowały niebieskiego motyla oraz zrozumiały, że są wśród nas dzieci, które odbierają świat trochę inaczej.

Wraz z Tomem i Keri rozszerzyliśmy temat o deszczu. Program Powszechnej Dwujęzyczności dzieci.

 

MARZEC

V TYDZIEŃ

Z KRASNALEM MAŁYM OGRÓDEK W KĄCIKU PRZYRODY MAMY

W  „Dzień Teatru” dzieci zapoznały się z podstawowymi zagadnieniami teatralnymi  jak: aktor, scena, widownia, kurtyna, przedstawienie. Dowiedziały się jak należy zachować się w teatrze. Dzieci wcielały się również w role, odgrywając różne scenki co sprawiło im dużo radości.

„Dzień Żelki” sprawił, że było smacznie i  wesoło. Zdobyte wiadomości połączone zostały z działaniem – doświadczanie zmysłami węchu określanie zapachu, wzroku- kolory i kształty, smaku – degustacja. Były karty pracy i wyjątkowe zadania do wykonania.

„Dzień Muffina” to doskonała okazja do utrwalenia cyfr (monet). Dzieci w zabawach matematycznych utrwaliły znajomość nominału monet. Dekorowały muffinkę według własnej inwencji twórczej.

W „Dzień Budyniu”  dzieci poznały składniki, które są potrzebne do przygotowania tego słodkiego deseru a podczas podwieczorku z przyjemnością się nim zajadały.

W tym tygodniu poznaliśmy kolejne litery alfabetu „Z, z” oraz liczbę 10.

W kąciku przyrody posialiśmy owies, marchewkę, rzodkiewkę  oraz założyliśmy hodowlę fasoli w słoiku. Wzbogaciliśmy wiadomości o informacje co niezbędne jest do wzrostu roślin oraz na podstawie tulipana poznaliśmy jego budowę.

Wraz z Keri i Tomem poznaliśmy nowe wyrażenia: rain-deszcz, duck- kaczka, tortoise- żółw, it is raining-pada deszcz, Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

 

 

BAJKI - POMAGAJKI, PREZENTACJA - KLIKNIJ NA ZDJĘCIE 

IV TYDZIEŃ

Z KRASNALEM MAŁYM WIOSNĘ RADOSNĄ WITAMY

 „Wiosna, wiosna urodziły się motyle, .Wiosna, wiosna tęczą wita nas. Wiosna, wiosna przyleciało  ptaków  tyle. Wiosna, wiosna to słoneczny czas”. Ten tydzień rozpoczęliśmy przywitaniem Wiosny. Aby podkreślić charakter tego dnia, przedszkolaki przyszły w ten dzień ubrane na kolor zielony. Uroczystości powitania Wiosny rozpoczęliśmy  od obudzenia Krasnala Hałabały, który sobie smaczne spał. Ten sen przerwała mu wiewiórka, która zdążyła się już przywitać z Panią Wiosną. Krasnal Hałabała przywitał się ze wszystkimi, przy wspólnym tańcu  przywitaliśmy Panią Wiosnę i pożegnaliśmy  Bałwanka. Cała społeczność przedszkola radośnie maszerowała w wiosennym pochodzie, na czele którego widniała Marzanna, Jesteśmy pewni, że starania naszych wspaniałych przedszkolaków sprawią, że Wiosna zawita do nas na dobre. Każda grupa na ten dzień przygotowała gaik, który ozdabia wejście do naszego przedszkola.

W zielonych ubrankach obchodziliśmy „Dzień Żaby”. Dzieci poznały cykl rozwojowy żaby, jej sposób odżywiania się. Dowiedziały się również ,że dzięki długim kończyną skaczą daleko i są pewne celu. Za to szybkie łapanie much zawdzięczają długim, lepkim językom. Dziękujemy Rodzicom i „Jaskółkom”, które wzięły udział w konkursie przedszkolnym.

Kolorowy dzień przypadł na 21 marca „Dzień Kolorowej Skarpetki”. Założyliśmy kolorowe skarpetki na znak solidarności i zwrócenia szczególnej uwagi na osoby z dodatkowym chromosomem. W tym dniu obchodzimy bowiem Światowy Dzień Zespołu Downa. Nasze przedszkole również wzięło udział w obchodach tego dnia. Pokazujemy, że różni nas od nich tak niewiele, jeden niepasujący chromosom, tak jak jedna niepasująca skarpetka.

Obchodziliśmy kolorem niebieskim „Dzień Wody” to międzynarodowe święto, ustanowione przez ONZ, które ma uświadamiać, jak wielki wpływ ma woda na życie ludzi, zwierząt i roślin na Ziemi. Tego dnia w zajęcia edukacyjne połączone były ze świetną, atrakcyjną zabawą. Poprzez różnorodne działania dzieci dowiedziały się wielu informacji i ciekawostek o wodzie. Oglądając film edukacyjny, przedszkolaki poznały proces obiegu wody w przyrodzie, dowiedziały się, jak dużo jej jest na kuli ziemskiej i w ciele człowieka. Poznały różne sposoby wykorzystania wody i dowiedziały się, w jaki sposób, podczas codziennych czynności, oszczędzać wodę. Dzieci wieloma zmysłami doświadczały kontaktu z wodą i eksperymentowały z nią. Brały udział w zabawach graficznych, matematycznych nie zabrakło również plac plastycznych.

Tydzień zakończyliśmy smacznie obchodząc „Dzień Gofra”. Komponowaliśmy i wykonaliśmy gofry, które najbardziej lubimy.  

Codziennie towarzyszą nam zabawy z językiem angielskim, doskonalimy poznane do tej pory słownictwo. Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

smile

WIOSNA (piosenka Moniki Kluza) - filmik - kliknij na zdjęcie 

smile

WIOSNA - Klub Przedszkoli Krasnala Hałabały - kliknij na zdjęcie 

III TYDZIEŃ

 Z HAŁABAŁĄ PRZYSŁOWIE ZNAMY "W MARCU JAK W GARNCU"

W minionym tygodniu rozmawialiśmy z Hałabałą o marcowej pogodzie. Dzieci poznały przysłowie „W marcu jak w garncu” i dowiedziały się, co ono oznacza. Przypomnieliśmy sobie nazwy występujących w okresie przedwiośnia zjawisk atmosferycznych tj, deszcz, wiatr, słońce, śnieg, zachmurzenie i również oznaczające je symbole graficzne. Rozmawialiśmy o ubraniach wiosennych i o tym, jak ważna jest troska o własne zdrowie poprzez ubranie się w sposób właściwy do pogody. Programując trasę dla robota ozobota utrwalaliśmy symbole pogody. 

Z całą społecznością przedszkola spacerując alejkami parku zapraszaliśmy na „Dzień Otwarty” do naszego przedszkola. Aby przy wspólnej zabawie integracyjnej i pracach plastycznych poznać budynek naszego przedszkola raz osoby które tam pracują. Spacer był też doskonałą okazją do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie oraz do poszukiwania zwiastunów wiosny.

W grupie obchodziliśmy „Dzień Matematyki”.  Utrwaliliśmy poznane cyfry, figury, znaki matematyczne <,>,+. To doskonała okazja by pokazać dzieciom poprzez zabawy i gry inną stronę nauki. Matematyka może być przyjemna i dawać radość.

Kolorowym dniem okazał się „Dzień Motyli”.  Nie jest to jeszcze czas, w którym można podziwiać te piękne owady w ich pełnej okazałości, dlatego bajka edukacyjna pt.: „Od gąsienicy do motyla” pozwoliła im zapoznać się z etapami rozwoju motyla. Po wysłuchaniu ciekawostek na temat tych pięknych owadów dzieci bawiły się w zabawy ruchowe oraz ozdabiały pięknego motyla.

"Dzień Słońca" był okazją do zabaw integracyjnych z żółtym kolorem i zabaw przyrodniczych w ogrodzie przedszkolnym. 

Poznaliśmy litery „Y,y”.

Wraz z Keri i Tomem poznaliśmy nowe wyrażenia cake – ciastko ,5 cakes – 5 ciastek, Dolly – Lalka Dolly I can count to five- Umiem liczyć do pięciu. Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci. 

 

 

II TYDZIEŃ

 Z HAŁABAŁĄ MAŁYM O ZĘBY DBAMY 

Miniony tydzień rozpoczęliśmy Dniem Dentysty, który wprowadził nas w tematykę tygodnia „Jak dbać o zdrowie”. Mówiliśmy o zdrowym odżywianiu, o ubraniu odpowiednim do pogody, o ruchu, o wizytach u lekarza i dentysty. Stworzyliśmy kącik zainteresowań. Słuchaliśmy opowiadań poruszających te tematy. Przypominaliśmy sobie słowa związane z pracą lekarza, staraliśmy się zrozumieć konieczność przyjmowania leków i wizyty u doktora w razie choroby. Rozmawialiśmy o tym, czym jest strach. Wizyta u lekarza czy dentysty może budzić strach. Wszyscy, zarówno dzieci jak i dorośli, czasem się czegoś boją. Pomocne mogą się okazać bajki terapeutyczne Bajki - Pomagajki. My wysłuchaliśmy bajki  ”Krokodylek Benio u Dentysty”. Który bardzo bał się nieznanego, czyli dentysty … Wiemy, że o ząbki należy dbać i myć je regularnie wtedy będą białe i zdrowe.

Z okazji Dnia Kobiet przygotowaliśmy dla Pań w przedszkolu muzyczną niespodziankę, a dla naszych Mam prezenty. Wzięliśmy udział w spotkaniu muzycznym słuchając utworów wykonywanych na wiolonczeli. Niespodzianką była możliwość zagrania na tym instrumencie.

Zakończyliśmy wędrówkę naszego misia literackiego. bardzo dziękujemy Rodzicom za poświęcony czas na czytaniu dzieciom. Powstała wspaniała Kronika Misiaczka Ślązaczka, projekt "Mały miś w świecie wielkiej literatury". 

Poznaliśmy litery „W, w” oraz ćwiczymy głoskowanie prostych słów. Rozwiązywaliśmy zadania z treścią utrwalając działania dodawania i odejmowania.

Wraz z Keri i Tomem poznaliśmy nowe wyrażenia Don’t sit on me- nie siadaj na mnie, I like – lubię… Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

DZIEŃ KOBIET - kliknij na zdjęcie 

 

smile

BAJKI-POMAGAJKI - kliknij na zdjęcie

 

I TYDZIEŃ

 Z HAŁABAŁĄ MAŁYM DINOZAURY DUŻE POZNAMY 

W poniedziałek obchodziliśmy „Dzień Dinozaura”. Zainspirowało nas to do poznania dinozaurów nieco bliżej… Jaskółki odbyły “wyprawę do świata Dinozaurów”.
Realizując temat poświęcony pradawnemu lądowi dzieci zgłębiły wiedzę na temat życia dinozaurów. Z wielkim zaangażowaniem wykonywały prace plastyczne, tworzyły kąciki dinozaurowe w sali, rozpoznawały i nazywały wiele gatunków dinozaurów oraz oglądały filmy edukacyjne poświęcone omawianemu tematowi. Wiele radości dostarczały dzieciom prowadzone różnego rodzaju aktywności. „Las prehistoryczny” programowaliśmy trasę dla robota ozobota, oglądaliśmy skamieliny dinozaurów. Określaliśmy wielkość dinozaurów i utrwaliliśmy cyfry 0-9.

Nasza grupa zwyciężyła w tygodniowym konkursie „Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki”. Mogliśmy wybrać nasz „ulubiony obiad” , który Panie kucharki przygotują w najbliższą środę. Wygrana motywuje nas to do zjadania całych obiadów.

W powietrzu już czuć coraz bliżej wiosnę. Korzystając z pięknej pogody bawiliśmy się w naszym ogrodzie przedszkolnym.

Utrwaliliśmy kolejne litery alfabetu „U”, u” – codziennie towarzyszą nam zabawy z wizytówkami imion. Staramy się za pomocą kolorów określać spółgłoski i samogłoski w naszych imionach.

Misiaczkiem Ślązaczkiem  zaprosiliśmy Rodziców do czytania dzieciom książeczek wieczorami. "Jaskółki", które przyniosły uzupełniony Kalendarz czytania otrzymały order Przyjaciela Książek – moduł V „Mały miś i zdrowe nawyki”.

W tym tygodniu  Tom i Keri zapoznali nas z nowymi słowami apple – jabłko, squirrel – wiewiórka, fly – mucha, I like apples- Lubię jabłka, sit- siadać ,shoo -a sio! Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

 

LUTY

IV TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ CIEKAWYM ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE POZNAMY 

W tym tygodniu zagościły u nas zwierzęta egzotyczne. "Jaskółki" w formie zabawy, poznawały środowisko życia i zwyczaje zwierząt egzotycznych. Rozwiązywały m.in. zagadki obrazkowe, słowne, słuchowe, naśladowały sposób poruszania się wybranych zwierząt. Wykonały różne przepiękne prace plastyczne.

Poznaliśmy w tym tygodniu litery „T, t” oraz doskonaliliśmy dodawanie i odejmowanie w zakresie 9.

Z Misiaczkiem Ślązaczkiem rozmawialiśmy o swoich nawykach w domu i w przedszkolu. Zaprosiliśmy Rodziców do czytania dzieciom książeczek wieczorami, wspólnie uzupełniamy Kalendarz czytania – moduł V „Mały miś i zdrowe nawyki”.

W ramach realizacji śląskiej innowacji odbyło się spotkanie z tancerzami z Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk. Dzieci poznały elementy śląskiego tańca. Zaznajomiły się z tradycyjnym śląskim ubiorem dla Pań i Panów. Kontynuując śląska innowację obchodziliśmy Szkubaczki, czyli tradycję darcia pierza. Mięliśmy okazje też sami spróbować jak to jest drzeć pióra. Oj wcale to nie jest taka łatwa praca. Poznaliśmy różne rodzaje piór oraz w jaki sposób je kiedyś wykorzystywano. Jak się okazuje nie tylko do pierzyn czy poduszek…. W tym dniu obejrzeliśmy przedstawienie w wykonaniu naszych Pań o kolejnych przygodach Krasnala Hałabały, który dowiadywał się razem z nami o tradycjach związanych z Szkubaczkami.

Codziennie towarzyszą nam zabawy z Tomem i Keri w języku angielskim - Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

 "Jestem wężem i się prężę" - piosenka M. Tomaszewskiej - kliknij na zdjęcie

III TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ I Z KOTAMI OSTATKI KARNAWAŁU MAMY  

Ostatki karnawału uczciliśmy koncertem na który zostaliśmy zaproszeni  do szkoły muzycznej. Nasi starsi koledzy i koleżanki prezentowały swoje umiejętności gry  na różnych instrumentach. Kto wie, może ktoś z „Jaskółek” w przyszłości też odkryje w sobie talent gry na jakimś instrumencie.

Muzyką i dobrym słowem obchodziliśmy w naszej grupie „Dzień Serduszka”. Dzieci wzięły udział w różnych zabawach związanych z Walentynkami, m.in. kodowały. Poznały także tradycje walentynkowe, dowiedziały się jak ważne jest okazywanie uczuć przyjaźni i sympatii. Rysowały i kolorowały serduszka, wykonywały laurki i prace plastyczne.

Podczas obchodów „Tłustego Czwartku” dzieci poznały tradycje i obrzędy związane z tym świętem. Obejrzały film edukacyjny dotyczący tego słodkiego dnia.  Odbyły się zajęcia plastyczne, oraz zabawy. Dzieci dowiedziały się również z czego i jak wypieka się pączki oraz faworki. Zgodnie z tradycją, która mówi, że każdy w tym dniu powinien zjeść chociaż jednego pączka, nasze przedszkolaki  również zajadały się tym przysmakiem podczas podwieczorku. Były pyszne co widać było po uśmiechniętych buziach naszych łasuchów.

Na zakończenie tygodnia z okazji „Dnia Kota” odbyły się w przedszkolu „Kocie ostatki”. Nie zabrakło w tym dniu wspólnych tańców i zabaw z akcentem kota.  Wspólnie z całym przedszkolem, uczciliśmy ten dzień przebierając się za koty i kotki.

Realizując projekt „Mały miś w świecie wielkiej literatury” moduł IV „Zmisiowane zajęcia”

dzieci same proponowały i organizowały zadania dla Misiaczka Ślązaczka i pluszaków w naszej sali.

Poznaliśmy litery „S”, s” oraz cyfrę 9. Towarzyszyły nam zabawy i ćwiczenia graficzne utrwalające poznane litery oraz cyfrę.

Codziennie towarzyszą nam zabawy z Tomem i Keri w języku angielskim - Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

 

II TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ MAŁYM W PODRÓŻ RAKIETĄ WYRUSZAMY

W Układzie Słonecznym wirują planety. Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce. Różnią się kolorem, masą i rozmiarem. Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale”. W minionym tygodniu poznawaliśmy sekrety i tajemnice, jakie kryją przed nami kosmiczne przestworza. Dzieci wzbogaciły swoją wiedzę na temat planet, ich nazw, wielkości oraz kolejności w Układzie Słonecznym. 3…2…1… Rakieta wystartowała. A na pokładzie Jaskółki! Każdy miał okazję poczuć się jak astronauta lecący w kosmos. To tydzień pełen wrażeń i nowych doświadczeń. Uczestnicząc w akcji Dzień Bezpiecznego Internetu przedszkolaki poznały znaczenie Internetu, wyraz układały z rozsypanki literowej, poznały urządzenia zaopatrzone w Wi-Fi. Obejrzały filmy z serii Owce w sieci. Stworzyły Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu. Swobodnie wypowiadały się na temat co to jest Internet, czy i z czego korzystają w domu i jakie czyhają na nie niebezpieczeństwa w sieci internetowej. Swoje przeżycia z zajęć odzwierciedliły w formie plastycznej i konstrukcyjnej. Spacerkiem wybraliśmy się do biblioteki. Opowiadanie E. Horn i P.Pawlak pt. ”Przepraszam czy jesteś czarownicą?” zainspirowała nas do kocich figli i zabaw.

Świętując Dzień Pizzy nasze przedszkole zamieniło się we włoską pizzerię. Przedszkolaki bawiąc się we włoskich kucharzy przygotowały prawdziwą pizzę.  Wielką frajdę dzieciom sprawiły już same przygotowania: smarowanie sosem pomidorowym, nakładanie ulubionych składników i posypywanie serem. Gdy wszystko było już gotowe, pizza powędrowała do kuchni, aby się upiec. Dzieci z wielkim apetytem próbowały własnoręcznie przygotowanej pizzy. Było fantastycznie i smacznie.  

W piątek obchodziliśmy Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112. Nie zabrakło rozmów na temat właściwego sposobu powiadamiania służb ratunkowych o istniejących zagrożeniach. Dzieci dowiedziały się w jakich zdarzeniach potrzebna jest straż pożarna, pogotowie, a w jakich policja. Teraz już na pewno wszystkie przedszkolaki wiedzą, że jest to bardzo ważny numer.

Realizując projekt własny „Z krasnalem wspaniałym jego przygody w przedszkolu czytamy” zapoznaliśmy się z kolejnym rozdziałem książki: jak krasnal Hałabała pomagał wiewiórkom odszukać zakopane orzeszki.

Utrwaliliśmy kolejne litery alfabetu „R”, r” - Codziennie towarzyszą nam zabawy z wizytówkami imion. Próbujemy układać według wzoru z rozsypanych liter imiona swoich kolegów i koleżanek. 

W tym tygodniu  Tom i Keri zapoznali nas z nowymi słowami sun – słońce, hat – kapelusz, sunhat – kapelusz od słońca hot-, gorąco I have a hat, mam kapelusz, Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

 

PODRÓŻ RAKIETĄ - FILM (kliknij)

KLUB PRZEDSZKOLI HAŁABAŁY - PREZENTACJA (kliknij)

 

I TYDZIEŃ

NA BALU W KARNAWALE TAŃCZĘ RÓWNIEŻ Z KRASNALEM I Z TROSKLIWYMI MISIAMI 

Czas ferii minął. Bardzo się cieszymy, że mogliśmy się spotkać po dłuższej nieobecności. Czekamy na pozostałe dzieci , które zmagają się z chorobami i muszą pozostać jeszcze w domu. Życzymy powrotu do zdrowia i czekamy na Was w przedszkolu.

Dzień Puzzli był okazją do ułożenia wszystkich puzzli w naszej sali. Zajęło nam to sporo czasu, ale efekt naszej pracy był zachwycający.

Ten tydzień poświęciliśmy tematyce karnawału. Mówiliśmy o balach karnawałowych, przebraniach, tańcach i wspólnej zabawie. Dekorowaliśmy nasza salę balonami, serpentynami, wykonaliśmy prace plastyczne związane z karnawałem.

W piątek odbył się w przedszkolu bal. Od samego rana w naszym przedszkolu zaczęły się pojawiać kolorowe postacie. Sala z minuty na minuty robiła się coraz bardziej bajeczna. Jedno jest pewne! Rozpoznać dzieci było bardzo trudno.

Na miły początek dzieci mogły poczuć się jak prawdziwi celebryci, gdyż odbyła się mini sesja zdjęciowa. Po krótkiej sesji nadszedł długo wyczekiwany moment i bal rozpoczął się na dobre. Muzyka od razu porwała wszystkich do tańca, a nad wszystkim czuwały nasze Panie – czyli Troskliwe Misie. Nie zabrakło tradycyjnych Kaczuch, Macareny oraz licznych zabaw, które sprawiły dzieciom wiele radości. Po męczącej zabawie dzieci mogły nabrać sił częstując się słodkościami, które wcześniej zostały dla nich przygotowane.

W tym tygodniu poznaliśmy kolejne litery alfabetu „P”, p”. Kodowaliśmy balową trasę dla ozobota.

W ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Bajki Pomagajki”- Wysłuchaliśmy bajki terapeutycznej „U Tytki Apetytki”. Bajki o Helence, która nie chciała jeść i o Tytce Apetytce.

Ogromną radość sprawiają nam codzienne spotkania z Tomem i Keri  z Programu Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.  Tematem przewodnim był  pociąg. Poznaliśmy nowe słownictwo: jump – skakać, nod – skinąć głową, clap – klaskać, train – pociąg, head- głowa, what’s that? - co to jest?

OZOBOT NA BALU - kliknij na zdjęcie

JASKÓŁKI NA BALU - kliknij na zdjęcie

 BAJKA TERAPEUTYCZNA - kliknij na zdjęcie