Drukuj
Kategoria: 2022-2023
Odsłony: 592

 

MARZEC

V TYDZIEŃ

Z KRASNALEM MAŁYM OGRÓDEK W KĄCIKU PRZYRODY MAMY

W  „Dzień Teatru” dzieci zapoznały się z podstawowymi zagadnieniami teatralnymi  jak: aktor, scena, widownia, kurtyna, przedstawienie. Dowiedziały się jak należy zachować się w teatrze. Dzieci wcielały się również w role, odgrywając różne scenki co sprawiło im dużo radości.

„Dzień Żelki” sprawił, że było smacznie i  wesoło. Zdobyte wiadomości połączone zostały z działaniem – doświadczanie zmysłami węchu określanie zapachu, wzroku- kolory i kształty, smaku – degustacja. Były karty pracy i wyjątkowe zadania do wykonania.

„Dzień Muffina” to doskonała okazja do utrwalenia cyfr (monet). Dzieci w zabawach matematycznych utrwaliły znajomość nominału monet. Dekorowały muffinkę według własnej inwencji twórczej.

W „Dzień Budyniu”  dzieci poznały składniki, które są potrzebne do przygotowania tego słodkiego deseru a podczas podwieczorku z przyjemnością się nim zajadały.

W tym tygodniu poznaliśmy kolejne litery alfabetu „Z, z” oraz liczbę 10.

W kąciku przyrody posialiśmy owies, marchewkę, rzodkiewkę  oraz założyliśmy hodowlę fasoli w słoiku. Wzbogaciliśmy wiadomości o informacje co niezbędne jest do wzrostu roślin oraz na podstawie tulipana poznaliśmy jego budowę.

Wraz z Keri i Tomem poznaliśmy nowe wyrażenia: rain-deszcz, duck- kaczka, tortoise- żółw, it is raining-pada deszcz, Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

 

 

BAJKI - POMAGAJKI, PREZENTACJA - KLIKNIJ NA ZDJĘCIE 

IV TYDZIEŃ

Z KRASNALEM MAŁYM WIOSNĘ RADOSNĄ WITAMY

 „Wiosna, wiosna urodziły się motyle, .Wiosna, wiosna tęczą wita nas. Wiosna, wiosna przyleciało  ptaków  tyle. Wiosna, wiosna to słoneczny czas”. Ten tydzień rozpoczęliśmy przywitaniem Wiosny. Aby podkreślić charakter tego dnia, przedszkolaki przyszły w ten dzień ubrane na kolor zielony. Uroczystości powitania Wiosny rozpoczęliśmy  od obudzenia Krasnala Hałabały, który sobie smaczne spał. Ten sen przerwała mu wiewiórka, która zdążyła się już przywitać z Panią Wiosną. Krasnal Hałabała przywitał się ze wszystkimi, przy wspólnym tańcu  przywitaliśmy Panią Wiosnę i pożegnaliśmy  Bałwanka. Cała społeczność przedszkola radośnie maszerowała w wiosennym pochodzie, na czele którego widniała Marzanna, Jesteśmy pewni, że starania naszych wspaniałych przedszkolaków sprawią, że Wiosna zawita do nas na dobre. Każda grupa na ten dzień przygotowała gaik, który ozdabia wejście do naszego przedszkola.

W zielonych ubrankach obchodziliśmy „Dzień Żaby”. Dzieci poznały cykl rozwojowy żaby, jej sposób odżywiania się. Dowiedziały się również ,że dzięki długim kończyną skaczą daleko i są pewne celu. Za to szybkie łapanie much zawdzięczają długim, lepkim językom. Dziękujemy Rodzicom i „Jaskółkom”, które wzięły udział w konkursie przedszkolnym.

Kolorowy dzień przypadł na 21 marca „Dzień Kolorowej Skarpetki”. Założyliśmy kolorowe skarpetki na znak solidarności i zwrócenia szczególnej uwagi na osoby z dodatkowym chromosomem. W tym dniu obchodzimy bowiem Światowy Dzień Zespołu Downa. Nasze przedszkole również wzięło udział w obchodach tego dnia. Pokazujemy, że różni nas od nich tak niewiele, jeden niepasujący chromosom, tak jak jedna niepasująca skarpetka.

Obchodziliśmy kolorem niebieskim „Dzień Wody” to międzynarodowe święto, ustanowione przez ONZ, które ma uświadamiać, jak wielki wpływ ma woda na życie ludzi, zwierząt i roślin na Ziemi. Tego dnia w zajęcia edukacyjne połączone były ze świetną, atrakcyjną zabawą. Poprzez różnorodne działania dzieci dowiedziały się wielu informacji i ciekawostek o wodzie. Oglądając film edukacyjny, przedszkolaki poznały proces obiegu wody w przyrodzie, dowiedziały się, jak dużo jej jest na kuli ziemskiej i w ciele człowieka. Poznały różne sposoby wykorzystania wody i dowiedziały się, w jaki sposób, podczas codziennych czynności, oszczędzać wodę. Dzieci wieloma zmysłami doświadczały kontaktu z wodą i eksperymentowały z nią. Brały udział w zabawach graficznych, matematycznych nie zabrakło również plac plastycznych.

Tydzień zakończyliśmy smacznie obchodząc „Dzień Gofra”. Komponowaliśmy i wykonaliśmy gofry, które najbardziej lubimy.  

Codziennie towarzyszą nam zabawy z językiem angielskim, doskonalimy poznane do tej pory słownictwo. Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

smile

WIOSNA (piosenka Moniki Kluza) - filmik - kliknij na zdjęcie 

smile

WIOSNA - Klub Przedszkoli Krasnala Hałabały - kliknij na zdjęcie 

III TYDZIEŃ

 Z HAŁABAŁĄ PRZYSŁOWIE ZNAMY "W MARCU JAK W GARNCU"

W minionym tygodniu rozmawialiśmy z Hałabałą o marcowej pogodzie. Dzieci poznały przysłowie „W marcu jak w garncu” i dowiedziały się, co ono oznacza. Przypomnieliśmy sobie nazwy występujących w okresie przedwiośnia zjawisk atmosferycznych tj, deszcz, wiatr, słońce, śnieg, zachmurzenie i również oznaczające je symbole graficzne. Rozmawialiśmy o ubraniach wiosennych i o tym, jak ważna jest troska o własne zdrowie poprzez ubranie się w sposób właściwy do pogody. Programując trasę dla robota ozobota utrwalaliśmy symbole pogody. 

Z całą społecznością przedszkola spacerując alejkami parku zapraszaliśmy na „Dzień Otwarty” do naszego przedszkola. Aby przy wspólnej zabawie integracyjnej i pracach plastycznych poznać budynek naszego przedszkola raz osoby które tam pracują. Spacer był też doskonałą okazją do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie oraz do poszukiwania zwiastunów wiosny.

W grupie obchodziliśmy „Dzień Matematyki”.  Utrwaliliśmy poznane cyfry, figury, znaki matematyczne <,>,+. To doskonała okazja by pokazać dzieciom poprzez zabawy i gry inną stronę nauki. Matematyka może być przyjemna i dawać radość.

Kolorowym dniem okazał się „Dzień Motyli”.  Nie jest to jeszcze czas, w którym można podziwiać te piękne owady w ich pełnej okazałości, dlatego bajka edukacyjna pt.: „Od gąsienicy do motyla” pozwoliła im zapoznać się z etapami rozwoju motyla. Po wysłuchaniu ciekawostek na temat tych pięknych owadów dzieci bawiły się w zabawy ruchowe oraz ozdabiały pięknego motyla.

"Dzień Słońca" był okazją do zabaw integracyjnych z żółtym kolorem i zabaw przyrodniczych w ogrodzie przedszkolnym. 

Poznaliśmy litery „Y,y”.

Wraz z Keri i Tomem poznaliśmy nowe wyrażenia cake – ciastko ,5 cakes – 5 ciastek, Dolly – Lalka Dolly I can count to five- Umiem liczyć do pięciu. Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci. 

 

 

II TYDZIEŃ

 Z HAŁABAŁĄ MAŁYM O ZĘBY DBAMY 

Miniony tydzień rozpoczęliśmy Dniem Dentysty, który wprowadził nas w tematykę tygodnia „Jak dbać o zdrowie”. Mówiliśmy o zdrowym odżywianiu, o ubraniu odpowiednim do pogody, o ruchu, o wizytach u lekarza i dentysty. Stworzyliśmy kącik zainteresowań. Słuchaliśmy opowiadań poruszających te tematy. Przypominaliśmy sobie słowa związane z pracą lekarza, staraliśmy się zrozumieć konieczność przyjmowania leków i wizyty u doktora w razie choroby. Rozmawialiśmy o tym, czym jest strach. Wizyta u lekarza czy dentysty może budzić strach. Wszyscy, zarówno dzieci jak i dorośli, czasem się czegoś boją. Pomocne mogą się okazać bajki terapeutyczne Bajki - Pomagajki. My wysłuchaliśmy bajki  ”Krokodylek Benio u Dentysty”. Który bardzo bał się nieznanego, czyli dentysty … Wiemy, że o ząbki należy dbać i myć je regularnie wtedy będą białe i zdrowe.

Z okazji Dnia Kobiet przygotowaliśmy dla Pań w przedszkolu muzyczną niespodziankę, a dla naszych Mam prezenty. Wzięliśmy udział w spotkaniu muzycznym słuchając utworów wykonywanych na wiolonczeli. Niespodzianką była możliwość zagrania na tym instrumencie.

Zakończyliśmy wędrówkę naszego misia literackiego. bardzo dziękujemy Rodzicom za poświęcony czas na czytaniu dzieciom. Powstała wspaniała Kronika Misiaczka Ślązaczka, projekt "Mały miś w świecie wielkiej literatury". 

Poznaliśmy litery „W, w” oraz ćwiczymy głoskowanie prostych słów. Rozwiązywaliśmy zadania z treścią utrwalając działania dodawania i odejmowania.

Wraz z Keri i Tomem poznaliśmy nowe wyrażenia Don’t sit on me- nie siadaj na mnie, I like – lubię… Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

DZIEŃ KOBIET - kliknij na zdjęcie 

 

smile

BAJKI-POMAGAJKI - kliknij na zdjęcie

 

I TYDZIEŃ

 Z HAŁABAŁĄ MAŁYM DINOZAURY DUŻE POZNAMY 

W poniedziałek obchodziliśmy „Dzień Dinozaura”. Zainspirowało nas to do poznania dinozaurów nieco bliżej… Jaskółki odbyły “wyprawę do świata Dinozaurów”.
Realizując temat poświęcony pradawnemu lądowi dzieci zgłębiły wiedzę na temat życia dinozaurów. Z wielkim zaangażowaniem wykonywały prace plastyczne, tworzyły kąciki dinozaurowe w sali, rozpoznawały i nazywały wiele gatunków dinozaurów oraz oglądały filmy edukacyjne poświęcone omawianemu tematowi. Wiele radości dostarczały dzieciom prowadzone różnego rodzaju aktywności. „Las prehistoryczny” programowaliśmy trasę dla robota ozobota, oglądaliśmy skamieliny dinozaurów. Określaliśmy wielkość dinozaurów i utrwaliliśmy cyfry 0-9.

Nasza grupa zwyciężyła w tygodniowym konkursie „Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki”. Mogliśmy wybrać nasz „ulubiony obiad” , który Panie kucharki przygotują w najbliższą środę. Wygrana motywuje nas to do zjadania całych obiadów.

W powietrzu już czuć coraz bliżej wiosnę. Korzystając z pięknej pogody bawiliśmy się w naszym ogrodzie przedszkolnym.

Utrwaliliśmy kolejne litery alfabetu „U”, u” – codziennie towarzyszą nam zabawy z wizytówkami imion. Staramy się za pomocą kolorów określać spółgłoski i samogłoski w naszych imionach.

Misiaczkiem Ślązaczkiem  zaprosiliśmy Rodziców do czytania dzieciom książeczek wieczorami. "Jaskółki", które przyniosły uzupełniony Kalendarz czytania otrzymały order Przyjaciela Książek – moduł V „Mały miś i zdrowe nawyki”.

W tym tygodniu  Tom i Keri zapoznali nas z nowymi słowami apple – jabłko, squirrel – wiewiórka, fly – mucha, I like apples- Lubię jabłka, sit- siadać ,shoo -a sio! Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.