Drukuj
Kategoria: 2022-2023
Odsłony: 669

 

LUTY

IV TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ CIEKAWYM ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE POZNAMY 

W tym tygodniu zagościły u nas zwierzęta egzotyczne. "Jaskółki" w formie zabawy, poznawały środowisko życia i zwyczaje zwierząt egzotycznych. Rozwiązywały m.in. zagadki obrazkowe, słowne, słuchowe, naśladowały sposób poruszania się wybranych zwierząt. Wykonały różne przepiękne prace plastyczne.

Poznaliśmy w tym tygodniu litery „T, t” oraz doskonaliliśmy dodawanie i odejmowanie w zakresie 9.

Z Misiaczkiem Ślązaczkiem rozmawialiśmy o swoich nawykach w domu i w przedszkolu. Zaprosiliśmy Rodziców do czytania dzieciom książeczek wieczorami, wspólnie uzupełniamy Kalendarz czytania – moduł V „Mały miś i zdrowe nawyki”.

W ramach realizacji śląskiej innowacji odbyło się spotkanie z tancerzami z Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk. Dzieci poznały elementy śląskiego tańca. Zaznajomiły się z tradycyjnym śląskim ubiorem dla Pań i Panów. Kontynuując śląska innowację obchodziliśmy Szkubaczki, czyli tradycję darcia pierza. Mięliśmy okazje też sami spróbować jak to jest drzeć pióra. Oj wcale to nie jest taka łatwa praca. Poznaliśmy różne rodzaje piór oraz w jaki sposób je kiedyś wykorzystywano. Jak się okazuje nie tylko do pierzyn czy poduszek…. W tym dniu obejrzeliśmy przedstawienie w wykonaniu naszych Pań o kolejnych przygodach Krasnala Hałabały, który dowiadywał się razem z nami o tradycjach związanych z Szkubaczkami.

Codziennie towarzyszą nam zabawy z Tomem i Keri w języku angielskim - Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

 "Jestem wężem i się prężę" - piosenka M. Tomaszewskiej - kliknij na zdjęcie

III TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ I Z KOTAMI OSTATKI KARNAWAŁU MAMY  

Ostatki karnawału uczciliśmy koncertem na który zostaliśmy zaproszeni  do szkoły muzycznej. Nasi starsi koledzy i koleżanki prezentowały swoje umiejętności gry  na różnych instrumentach. Kto wie, może ktoś z „Jaskółek” w przyszłości też odkryje w sobie talent gry na jakimś instrumencie.

Muzyką i dobrym słowem obchodziliśmy w naszej grupie „Dzień Serduszka”. Dzieci wzięły udział w różnych zabawach związanych z Walentynkami, m.in. kodowały. Poznały także tradycje walentynkowe, dowiedziały się jak ważne jest okazywanie uczuć przyjaźni i sympatii. Rysowały i kolorowały serduszka, wykonywały laurki i prace plastyczne.

Podczas obchodów „Tłustego Czwartku” dzieci poznały tradycje i obrzędy związane z tym świętem. Obejrzały film edukacyjny dotyczący tego słodkiego dnia.  Odbyły się zajęcia plastyczne, oraz zabawy. Dzieci dowiedziały się również z czego i jak wypieka się pączki oraz faworki. Zgodnie z tradycją, która mówi, że każdy w tym dniu powinien zjeść chociaż jednego pączka, nasze przedszkolaki  również zajadały się tym przysmakiem podczas podwieczorku. Były pyszne co widać było po uśmiechniętych buziach naszych łasuchów.

Na zakończenie tygodnia z okazji „Dnia Kota” odbyły się w przedszkolu „Kocie ostatki”. Nie zabrakło w tym dniu wspólnych tańców i zabaw z akcentem kota.  Wspólnie z całym przedszkolem, uczciliśmy ten dzień przebierając się za koty i kotki.

Realizując projekt „Mały miś w świecie wielkiej literatury” moduł IV „Zmisiowane zajęcia”

dzieci same proponowały i organizowały zadania dla Misiaczka Ślązaczka i pluszaków w naszej sali.

Poznaliśmy litery „S”, s” oraz cyfrę 9. Towarzyszyły nam zabawy i ćwiczenia graficzne utrwalające poznane litery oraz cyfrę.

Codziennie towarzyszą nam zabawy z Tomem i Keri w języku angielskim - Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

 

II TYDZIEŃ

Z HAŁABAŁĄ MAŁYM W PODRÓŻ RAKIETĄ WYRUSZAMY

W Układzie Słonecznym wirują planety. Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce. Różnią się kolorem, masą i rozmiarem. Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale”. W minionym tygodniu poznawaliśmy sekrety i tajemnice, jakie kryją przed nami kosmiczne przestworza. Dzieci wzbogaciły swoją wiedzę na temat planet, ich nazw, wielkości oraz kolejności w Układzie Słonecznym. 3…2…1… Rakieta wystartowała. A na pokładzie Jaskółki! Każdy miał okazję poczuć się jak astronauta lecący w kosmos. To tydzień pełen wrażeń i nowych doświadczeń. Uczestnicząc w akcji Dzień Bezpiecznego Internetu przedszkolaki poznały znaczenie Internetu, wyraz układały z rozsypanki literowej, poznały urządzenia zaopatrzone w Wi-Fi. Obejrzały filmy z serii Owce w sieci. Stworzyły Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu. Swobodnie wypowiadały się na temat co to jest Internet, czy i z czego korzystają w domu i jakie czyhają na nie niebezpieczeństwa w sieci internetowej. Swoje przeżycia z zajęć odzwierciedliły w formie plastycznej i konstrukcyjnej. Spacerkiem wybraliśmy się do biblioteki. Opowiadanie E. Horn i P.Pawlak pt. ”Przepraszam czy jesteś czarownicą?” zainspirowała nas do kocich figli i zabaw.

Świętując Dzień Pizzy nasze przedszkole zamieniło się we włoską pizzerię. Przedszkolaki bawiąc się we włoskich kucharzy przygotowały prawdziwą pizzę.  Wielką frajdę dzieciom sprawiły już same przygotowania: smarowanie sosem pomidorowym, nakładanie ulubionych składników i posypywanie serem. Gdy wszystko było już gotowe, pizza powędrowała do kuchni, aby się upiec. Dzieci z wielkim apetytem próbowały własnoręcznie przygotowanej pizzy. Było fantastycznie i smacznie.  

W piątek obchodziliśmy Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112. Nie zabrakło rozmów na temat właściwego sposobu powiadamiania służb ratunkowych o istniejących zagrożeniach. Dzieci dowiedziały się w jakich zdarzeniach potrzebna jest straż pożarna, pogotowie, a w jakich policja. Teraz już na pewno wszystkie przedszkolaki wiedzą, że jest to bardzo ważny numer.

Realizując projekt własny „Z krasnalem wspaniałym jego przygody w przedszkolu czytamy” zapoznaliśmy się z kolejnym rozdziałem książki: jak krasnal Hałabała pomagał wiewiórkom odszukać zakopane orzeszki.

Utrwaliliśmy kolejne litery alfabetu „R”, r” - Codziennie towarzyszą nam zabawy z wizytówkami imion. Próbujemy układać według wzoru z rozsypanych liter imiona swoich kolegów i koleżanek. 

W tym tygodniu  Tom i Keri zapoznali nas z nowymi słowami sun – słońce, hat – kapelusz, sunhat – kapelusz od słońca hot-, gorąco I have a hat, mam kapelusz, Program Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.

 

PODRÓŻ RAKIETĄ - FILM (kliknij)

KLUB PRZEDSZKOLI HAŁABAŁY - PREZENTACJA (kliknij)

 

I TYDZIEŃ

NA BALU W KARNAWALE TAŃCZĘ RÓWNIEŻ Z KRASNALEM I Z TROSKLIWYMI MISIAMI 

Czas ferii minął. Bardzo się cieszymy, że mogliśmy się spotkać po dłuższej nieobecności. Czekamy na pozostałe dzieci , które zmagają się z chorobami i muszą pozostać jeszcze w domu. Życzymy powrotu do zdrowia i czekamy na Was w przedszkolu.

Dzień Puzzli był okazją do ułożenia wszystkich puzzli w naszej sali. Zajęło nam to sporo czasu, ale efekt naszej pracy był zachwycający.

Ten tydzień poświęciliśmy tematyce karnawału. Mówiliśmy o balach karnawałowych, przebraniach, tańcach i wspólnej zabawie. Dekorowaliśmy nasza salę balonami, serpentynami, wykonaliśmy prace plastyczne związane z karnawałem.

W piątek odbył się w przedszkolu bal. Od samego rana w naszym przedszkolu zaczęły się pojawiać kolorowe postacie. Sala z minuty na minuty robiła się coraz bardziej bajeczna. Jedno jest pewne! Rozpoznać dzieci było bardzo trudno.

Na miły początek dzieci mogły poczuć się jak prawdziwi celebryci, gdyż odbyła się mini sesja zdjęciowa. Po krótkiej sesji nadszedł długo wyczekiwany moment i bal rozpoczął się na dobre. Muzyka od razu porwała wszystkich do tańca, a nad wszystkim czuwały nasze Panie – czyli Troskliwe Misie. Nie zabrakło tradycyjnych Kaczuch, Macareny oraz licznych zabaw, które sprawiły dzieciom wiele radości. Po męczącej zabawie dzieci mogły nabrać sił częstując się słodkościami, które wcześniej zostały dla nich przygotowane.

W tym tygodniu poznaliśmy kolejne litery alfabetu „P”, p”. Kodowaliśmy balową trasę dla ozobota.

W ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Bajki Pomagajki”- Wysłuchaliśmy bajki terapeutycznej „U Tytki Apetytki”. Bajki o Helence, która nie chciała jeść i o Tytce Apetytce.

Ogromną radość sprawiają nam codzienne spotkania z Tomem i Keri  z Programu Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci.  Tematem przewodnim był  pociąg. Poznaliśmy nowe słownictwo: jump – skakać, nod – skinąć głową, clap – klaskać, train – pociąg, head- głowa, what’s that? - co to jest?

OZOBOT NA BALU - kliknij na zdjęcie

JASKÓŁKI NA BALU - kliknij na zdjęcie

 BAJKA TERAPEUTYCZNA - kliknij na zdjęcie